Deze week zetten we volop in op fijne motoriek tijdens het project sleutels. Allerlei verschillende soorten sloten, maar ook ritsen, knopen, ... openen en weer sluiten, tot we het in de vingers hebben. Daarnaast leren we goed kijken naar details en voorwerpen vergelijken: sleutels en hun schaduwen, sleutelmemory, gekleurde sleutels, houten sleutels, grote en kleine sleutels, ... We drukken oude sleutels in speelklei en vergelijk de afdruk met het origineel. We prikken sleutels en laten onze fantasie de vrije loop bij de tekenopdracht 'Wat zie ik door het sleutelgat'? We zingen het liedje "Witte zwanen, zwarte zwanen" en spelen op de speelplaats het bijhorende oude kinderspelletje met een rondedans en twee kinderen die een poortje maken.
Witte zwanen, zwarte zwanen,
wie gaat er mee naar Engeland varen?
Engeland is gesloten,
de sleutel is gebroken.
Is er dan geen smid in 't land
die de sleutel maken kan?
Laat doorgaan,
laat doorgaan,
wie achter is moet voorgaan!